مواد غذایی ضد پیری - 4 بهترین خوراکی برای جوان ماندن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

مواد غذایی ضد پیری - 4 بهترین خوراکی برای جوان ماندن | پزشکی


مواد خوراکی ضد پیری را به فهرست خوراکی‌تان اضافه نمایید و سپس میل کنید، بنوشید و جوانتر بمانید.

میشل پرومائولایکو، سردبیر ارشد سابق Women’s Health و نویسنده کتاب “۲۰پوند جوانتر” است.

ساده‌ترین راه برای خوب شدن تندرستی شما، افزودن یک عادت سودمند به کاری است که هر روز بدون تفکر، آن را انجام می‌دهید نظیر میل کردن. درنتیجه دفعه بعد که در فروشگاه مواد خوراکی هستید، مواد خوراکی را بخرید که خصوصیات ضد التهابی، ضد پیری و همینطور آنتی اکسیدان‌های ضد چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند.

این گزینه‌ها، متگونه و خوشمزه هستند و سبب می‌شوند که ظاهر و احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید. اطلاعات زیادتر در مورد آنان را می‌توانید در کتاب “۲۰پوند جوانتر” که به زودی وارد بازار می‌شود، بدست بیاورید.

مقاله مرتبط: روش زندگی ضد پیری
  1. شربت افرا

این شیره طبیعی از یک درخت ــ نه ساقه ذرت ــ بدست می‌آید و مزایای ضد پیری باارزشی دارد. این شیره طبیعی شیرین، لبریز از آنتی اکسیدان‌ها، زینک (که سبب تثبیت سیستم ایمنی می‌شود) است و خصوصیات ضد التهابی دارد. افرا توسط درخت ترشح می‌شود و قطره قطره بیرون می‌آید. این مواد چسبنده، پر از قند هستند پس استفاده خودتان را به یک قاشق خوراکی خوری در روز ممحدوده نمایید.

  1. خیار

شاید این از نگاه شما، احمقانه بدید برسند اما موضوع خنده داری در مورد مزایای تندرستی یک خیار ارگانیک برای کل جسم شما، وجود ندارد. پژوهشگران موسسه مطالعات زیست شناسی سالک گرفتنند که “فیستین”، یک فلاونول که بطور طبیعی در خیار وجود دارد، از آشفتگیات پیشرونده یادگیری و حافظه که با از دست دادن حافظه و مریضی آلزایمر وابسته است، پیشگیری می‌کند.

بعنوان یک میان نوبت، این ماده خوراکی استثنائی برای پوست، لبریز از سیلیس ــ یک جزء الزامی برای بافت همبند سالم که به بازسازیعضله یاری می‌کند و گردش خون در اطراف سلول‌های رباط، غضروف، استخوان و پوست را زیاد شدن می‌دهد و بعنوان یک معالجهمحلی هم بکار می‌رود ــ می‌باشد.

برای مصرف خیار به عنوان خوراکی ی ضد پیری آن را قطعه قطعه نمایید و آن را زیر چشم قرار دهید تا پف زیر چشم را کم کند. برای رفع کردن آفتاب سوختگی، آن را روی پوست برانگیختن شده قرار دهید یا برای کم شدن ظاهری سلولیت، آن را روی پشت ران‌هایتان بمالید.

مزایای روغن نارگیل برای جوان ماندن پوست

  1. روغن نارگیل

مجله بین المللی پژوهش پوست گرفتنه است که مصرف روغن نارگیل خالص، هر روز به مدت ۷هفته، هیدراتاسیون پوست را در مردم مبتلا به اگزمای خفیف تا متوسط، تا ۳۲درصد زیاد شدن می‌دهد و بوی استثنائی‌ای هم دارد. پس مناسبتر است روغن نارگیل را به عنوان یکی از مناسبترین مواد خوراکی ضد پیری در فهرست خریدتان قرار دهید.

  1. گل‌های غذا(یا سبزیجات برگ سبز)

گل‌ها برای تزیین میز خوراکی خوری خیلی عالی هستند و همینطور برای تزیین بشقاب خوراکی ی شما. یک مطالعه جدید که در مجله علوم خوراکی منتشر شده، نشان می‌دهد که گل‌های غذا، لبریز از فنول و آنتی اکسیدان‌های ضد پیری نظیر اسید گالیک، کلروژنیک و روتین هستند.

پژوهشگران گزارش دادند که گل‌های غذا نظیر گلبرگ‌های گل سرخ با فعالیت‌های ضد التهابی در رابطهند و ریسک دچار به مریضی‌های قلبی عروقی و برخی از سرطان‌ها را کم شدن می‌دهند. اگر نمی‌توانید در فروشگاه‌های محل زندگیتان، گل‌های رز غذا نمایان نمایید، در اینجا یک ایده برای شما داریم:می‌توانید وسط خرما را با خمیر بادام و گل رز پر نمایید.

یک راه ساده تر: سبزیجات برگ سبز زیادتری بخرید نظیر کلم پیچ، اسفناج و برگ چغندر. این‌ها به اندازه گلبرگ‌های غذا، فیتوکمیکال دارند و هم چنین شامل کلسیم و فیبر هستند.